کلاهبرداران ایرانی با طعم خارجی!!!

چندی است بازار شرکت ها و سايت های اينوست (Invest) رونق گرفته است. اين شرکت ها و سايت ها ، وجوه نقد سرمايه گذاران ايرانی را گرفته و به آنها وعده سود 5/2 الی 25 درصد بصورت ماهيانه می دهند.

تمامی اين سايت ها پس از مدتی اقدام به کلاه برداری و فرار نموده و می نمايند. متاسفانه اخيرا تعداد اين سايت ها و شرکت ها و همچنين سرمايه گذاران و يا باالطبع مال باختگان رو به افزايش بوده است.

اين سايت ها با وعده سودهای بالا، سرمايه گذاران خود را تشويق به سرمايه گذاری می کنند و با ترغيب آنها به معرفی سرمايه گذاران جديد و دريافت چند درصد پورسانت، بر تعداد سرمايه گذاران خود می افزايند.

اکثر اين سايت ها و شرکت ها جهت جلب اعتماد سرمايه گذاران و جذب مشتری با سرمايه بالاتر حتی چند ماه و يا چند سال ( بسته به درصد سود پرداختی ) اقدام به پرداخت سود ماهيانه می نمايند .زيرا اکثر سرمايه گذاران پس از دريافت چند ماه سود، اقدام به افزايش سرمايه خود نموده همچنين جهت دريافت پورسانت به تبليغات و جذب مشتری برای اين سايت ها و شرکت ها می پردازند.

اين شرکت ها ادعا می کنند که در خارج از کشور ثبت گرديده اند و برخی از آنها ادعای بيمه پول سرمايه گذار را نيز نموده اند. لازم به ذکر است اگر به گذشته نگاهی افکنده و سوابق شرکت های کلاه بردار را بررسی نمائيد متوجه خواهيد شد که تمامی آنها ثبت شده بوده اند. يعنی هر کلاه بردار، در وهله اول اقدام به ثبت شرکت خود می نمايد و ثبت شرکت چه در ايران و چه در خارج از کشور نمی تواند تضمينی برای از بين نرفتن پول شما باشد. از طرف ديگر اين گونه سايت ها به طور صد درصد از ايران کنترل می شوند درحاليکه ادعای خارجی بودن دارند.

دقت فرمائيد حتی در صورتيکه قول بيمه سرمايه نيز به شما بدهند، در آخر هيچ چيز جز ضرر، نصيب شما نخواهد شد.

دلائل ما برای کلاه بردار دانستن اين نوع شرکت ها:

اولين دليل تجربه ما در ده سال اخير می باشد. اين شرکت ها ابتدا کار خود را در اينترنت با بازی های اينترنتی آغاز نمودند. پس ازآن اقدام به تاسيس سايت هايی به نام HYIP و يا Invest نمودند که سرمايه گذار در اين سايت ها ثبت نام کرده ، از طريق اينترنت سرمايه گذاری می نمود و ممکن بود حتی بتواند درصد کمی از سرمايه خود را به عنوان سود دريافت دارد. اما در نهايت، سايت در مدت کمتر از يک ماه تعطيل می شد و صاحب آن با عنوانی ديگر کاررا با سايت جديدی آغاز می نمود و سرمايه گذاران بدون اطلاع از موضوع اقدام به سرمايه گذاري مي نمودند.

در دو سال اخير اين افراد پای خود را از اينترنت فراتر گذارده اند. نمونه بارز آن شرکت Swiss cash می باشد که حدود دو سال پيش کار خودراآغاز کرد و ادعا می نمود شرکتی با 15 سال سابقه می باشد و در سوئيس به ثبت رسيده است ولی در کمتر از يک سال، ديگر از اين شرکت خبری نبود و بسياری از هم وطنان ما که در آن سرمايه گذاری نموده بودند، سرمايه خود را از دست دادند و همانطور که قبلاً نيز اشاره شد Swiss cash نيز مانند اين قبيل شرکت ها، از ايران کنترل می شد.

دليل بعدی خود را با محاسباتی ساده بيان می کنيم. اين شرکت ها ادعا می کنند در ماه 5/2 الی 25 درصد به شما سود پرداخت می کنند. يعنی آنها موظفند در سال 30 الی 300 درصد سود پرداخت نمايند. با نگاهی به نرخ بهره بانکی کشورهای خارجی در می يابيد که کليه بانک های اروپايی و امريکايی به راحتی با سود 4الی 5 درصد بصورت ساليانه به شرکت ها وام پرداخت می کنند. حتی در ايران نيز بانک ها به راحتی با سود ساليانه 25 الی 26 درصد به شرکت ها وام می دهند . حال چه دليلی دارد که يک شرکت خارجی به جای گرفتن وام 4 الی 5 درصدی از بانک، اقدام به پرداخت سود ساليانه 30 الی 300 درصد به شما نمايد.

پس برای چندمين بار تاکيد می کنيم کليه اين شرکت ها و سايت ها کلاه بردار بوده و هستند و تمام سوابق کاری و مدارک ثبت شرکت و بيمه سرمايه شما، همچنين سودهای بالا و کميسيون های پيشنهادی به شما جهت معرفی سرمايه گذاران جديد، فقط و فقط برای کلاه برداری می باشد.

زيرا اگر شرکتی نياز به سرمايه داشته باشد به راحتی و با قيمت فوق العاده پائين می تواند از بانک های خارجی و يا داخلی وام تهيه کند .

اگر در چنين شرکت هايی سرمايه گذاری کرده ايد، هر چه سريعتر اقدام به خارج نمودن سرمايه كنيد و اگر کسی را می شناسيد که در اين شرکت ها سرمايه گذاری کرده است ، او را نيز مطلع نماييد.

همچنين با ارائه مطالب و معرفي اين سايت به ديگران و يا بيان مطالب آن برای عموم افراد از قبيل : آشنايان ، همسايگان ، فاميل، دوست ، همکلاس و…و تشويق آنها برای انتشار آن در بين اطرافيان خود سبب خواهيد شد تا ديگران نيز از اين خطر مصون بمانند.

بیان دیدگاه