akismet يعني چي!؟

همينجور كه فيدهاي تلمبار شده در گوگل ريدر را سريع مرور مي كردم! در اين نوشته دكتر مزيدي ديدم پرسيده اين اكيسمت يعني چه!؟ همان اوايل آشنائي با سيستم وردپرس، به مفهوم اين كلمه فكر كرده بدم! اكيسمت، از تركيب a+kismet تشكيل شده است. از انجا كه زبان انگليسي از بسياري از زبانهاي مستعمرات بريتانياي كبير تاثير گرفته است، اين كلمه كه همان»قسمت» است از زبان هندي وارد زبان انگليسي شده است! الآن هم اين كلمه اكيسمت را گوگل كردم و مطمئن شدم كه اشتباه نكرده ام!

word power

تفسير استفاده از اين كلمه براي سيستمي كه كامنتهاي اسپم را جدا ميكند، اين مي شود كه هر كامنتي قسمت و سرنوشت خود را دارد، اين سرنوشت از محتوي كامنت ناشي مي شود! ياد روزهاي خوشي افتادم كه با كتابهاي زبانشناسي  و ديكشنري ها خوش اوقاتي داشتم! دانش لغات ابزار گرانقدري براي وب نگاريست!

  1. rooznote
    نوامبر 12, 2007 در 6:47 ب.ظ.

    به کار من که نیومده.فقط 2 تا اسپم نطر داشتم.به روزم

  2. نوامبر 12, 2007 در 7:05 ب.ظ.

    من هم شخصا عاشق اين جور چيزها هستم.بخصوص فيلولوژی.اين كه ببيني يك كلمه در طول تاريخ چه تغيير و تحولاتي به خودش ديده

  3. نوامبر 12, 2007 در 9:09 ب.ظ.

    دست مریزاد جووووووووووووووووووووون
    موفق تر باشی

  4. نوامبر 14, 2007 در 8:52 ب.ظ.

    دقیقا! کلا اینکه آدم چیزه خاصی رو بدونه خیلی جالبه.

  5. نوامبر 15, 2007 در 12:36 ق.ظ.

    سلام آقا فرزاد عزیز من 1 هفته ای برای کامنت شما که روش اتصال P990 با بلوتوث به اینترنت را خواسته بودید سرچ کردم و در نهایت به یک مقاله خوب رسیدم
    1-آموزش اتصال P990 به اینترنت بوسیله bluetooth
    در http://www.mobilestan.net/showthread.php?t=30312
    2-1-آموزش اتصال P990 به اینترنت بوسیله Wi-Fi
    در http://www.mobilestan.net/showthread.php?t=29260
    امیدورام که توانسته باشم وظیفه خودم رو اجرا کرده باشم
    قربان شما
    میلاد

  6. سروش
    نوامبر 20, 2007 در 12:01 ق.ظ.

    آقا داری یه پولی دستی بهمون قرض بدی؟!
    بابا خیلی فعالی! دمت گرم
    من همون توالت هستم.

  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

